Menu Zamknij

Czekokulki mocy

Kulki mocy robią furorę od jakiegoś czasu. Tak naprawdę podczas ich przygotowania ogranicza nas jedynie nasza wyobraźnia. Ja wybieram zawsze czekokulki mocy. Skondensowana dawka energii w prostej, bardzo smacznej formie! 🙂

CzekokulkiIlość sztuk: ok. 15
Czas przygotowania: ok. 20 minut + chłodzenie
Potrzebne narzędzia: blender, garnek o głębokim dnie, pojemnik, ręczniczek papierowy

Składniki:
– płatki owsiane bezglutenowe 130 g
– czekolada gorzka (jak najwięcej % masy kakaowej) 50g
– mleko krowie 2% lub mleko sojowe wzbogacone 180 g
– masło lub olej kokosowy 20 g
– miód 35g (duża łycha) – w wersji wegańskiej może być syrop z agawy bądź syrop klonowy, ale wpłynie to na smak
+ kakao lub pokruszone migdały do obtoczenia (ok. 60 g)

Przygotowanie:
Płatki owsiane podgotować na mleku (zamiennie roślinne), aby zmiękły. Następnie wrzucić masło (zamiennie z olejem kokosowym) i kostki czekolady, poczekać aż się roztopią. Lekko ostudzoną masę przełożyć do miski i zblendować razem z miodem. Tak przygotowaną masę odstawić do ostudzenia. Jeśli nawet po ostudzeniu będzie bardzo klejąca należy ją schłodzić w lodówce. Następnie formować kulki z ok. ½ objętości łyżki i obtaczać w kakao lub mielonych migdałach. Poukładać na blaszce, tak aby się nie stykały (można je układać piętrowo oddzielając poszczególne piętra ręczniczkiem papierowym, ale może to zdeformować kulki). Następnie wstaw do lodówki na minimum 2 godziny, aby stężały.

Czy czekokulki podbiły już Twoje serce?

 15 kulek mlecznych1 kulka mleczna1 kulka bezmleczna 
Wartość energetyczna1114,674,376,0kcal
Węglowodany ogółem150,510,09,9g
Tłuszcze50,53,43,6g
Białko25,61,71,7g
Błonnik14,511g
ŁG60,916,16b/d 
WW11,830,790,79 
WBT50,350,35 

* zestawienie nie obejmuje kakao lub migdałów do obtoczenia

Uwaga na jakość czekolad!
W czekoladach bardzo często można znaleźć składnik E476 – pod tym oznaczeniem znajduje się polirycynooleinian poliglicerolu. Pełni on rolę emulgatora podczas produkcji słodyczy kakaowych, czekolad i past do smarowania pieczywa o obniżonej zawartości tłuszczu. Badania stwierdzające jego bezpieczeństwo dla człowieka są wątpliwej jakości, natomiast tak samo nieliczne badania na temat wpływu ich spożycia na zwierzętach powodowały rozrost wątroby i nerek. Jest to składnik, który nie budzi zaufania, a nie ma wystarczających dowodów, które stwierdzałyby jego bezpieczeństwo lub szkodliwość (powyżej dawki znajdującej się w 1 czekoladzie). W związku z tym wybieraj czekolady, w których jako emulgator stosowane są naturalne lecytyny (najczęściej sojowa).

 

2 Komentarze

  1. Pingback:Kulki mocy a'la rafaello - Talerz na Diecie

  2. Pingback:Ciasteczka z kleiku ryżowego - bez glutenu i mleka - Talerz na Diecie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *