Menu Zamknij

Jednogarnkowy ryż z warzywami i białą fasolą w sosie pomidorowym

Ryż z warzywami i białą fasolą

Ryż z warzywami to danie, które można przygotować z czegokolwiek, co akurat znajduje się w Twojej lodówce.

Dzisiaj chciałam Ci zaprezentować jeden z moich ostatnich obiadów, podczas którego podałam ryż z warzywami i białą fasolą w sosie pomidorowym. Używając tylko patelni i szpatułki, żeby się nie przypaliło. 🙂

PRZEPIS

Ilość porcji: 4-5
Czas przygotowania: ok. 50 minut
Potrzebne narzędzia: głęboka patelnia lub garnek z powłoką nieprzywierającą (+ przykrywki)

Składniki:
– 0,5 kg cukinii
– 1,5 papryki czerwonej lub żółtej
– 700 g passaty pomidorowej (1 butelka)
– 2 małe ząbki czosnku
– 1 cebula
– 3 łyżki oleju rzepakowego
– ok. 200 ml wody
– 200 g brązowego ryżu (naturalnego)
– 220 g odsączonej, konserwowej białej fasoli

+ sól, pieprz, kurkumę, oregano, paprykę słodką w proszku do przyprawienia
+ opcjonalnie kiełki do przystrojenia (u mnie rzodkiewki)

Przygotowanie:
Najpierw na głębokiej patelni lub w garnku o nieprzywierającej powłoce rozgrzej olej. Cebulę obierz i posiekaj. Wrzucić na rozgrzany olej i zeszklić. Pod koniec smażenia obrać ząbki czosnku i pokroić w plasterki. Dodać do cebuli i chwilę smażyć. Następnie całość zalej passatą i wodą, i przykryć przykrywką. Podczas, gdy zawartość patelni będzie gorąca należy dodać ryż, 2 szczypty soli, szczyptę pieprzu, 1/3-1/2 łyżeczki mielonej kurkumy i wszystko razem wymieszać. Gotować pod przykryciem ok. 10 minut. W tym czasie obierz cukinię i pokrój w kostkę. Paprykę pozbawić gniazda nasiennego, umyć i również pokrój w kostkę.

Gdy czas minie dodaj warzywa na patelnię i gotuj pod przykryciem kolejne ok. 20-30 minut (aż ryż będzie prawie gotowy), raz po raz mieszając (im zawartość patelni gęstsza tym większa szansa, że się przypali). Fasolkę odcedzić na sitku i przelać zimną wodą. Dodać na patelnię. Wymieszać, doprawić jeśli jest taka potrzeba, po czym gotować aż ryż będzie gotowy. Podawać przystrojone kiełkami.

Uwagi:
– Pierwsza, jedyna i bardzo ważna! Nie zmieniaj rodzaju ryżu, ponieważ to klucz do kolejności dodawania składników. Jeśli zmienisz ryż na taki, który gotuje się 12-15 minut – najpierw dodaj warzywa. Zaraz potem ryż.

  1 porcja (przy 5 porcjach)  
Wartość energetyczna 346,2 kcal
Węglowodany ogółem 59,8 g
Tłuszcze 8,2 g
Białko 12,2 g
Błonnik  9,0 g
Inne
WW 5,1  
WBT 1,2  
ŁG 23,4  
Ryż z warzywami i białą fasolą w sosie pomidorowym

Powiązane wpisy

1 Komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *