Menu Zamknij

Najlepsze placki ziemniaczane z piekarnika

Najlepsze złociste placki ziemniaczane z piekarnika

Placki ziemniaczane to danie, które rozbudza wyobraźnię Polaków. Kontrowersje wzbudza nie tylko spektrum dodatków – od śmietany z cukrem, przez jedzenie samych, po wersję po zbójnicku. Placki ziemniaczane to przede wszystkim wnętrze, a ono może być bardzo bogate!

Jak widzisz w tytule przepisu – placki ziemniaczane w mojej wersji są najlepsze i zarazem najprostsze pod słońcem. Nie będę się kryła, że uwielbiam ziemniaki pod każdą postacią. Ale ta wersja przerosła moje najśmielsze oczekiwania. Z pewnością Ciebie również zachwyci!

Potrzebujesz zaledwie 5 składników, aby je przygotować i cieszyć się niesamowitym smakiem. W przeciwieństwie do poprzednich prób przygotowania placków z piekarnika – te były złociste, chrupiące z zewnątrz i miękkie w środku. Dzięki temu sposobowi nie wiem czy kiedykolwiek wrócimy do tradycyjnej, smażonej wersji! Do dzieła!

Ilość porcji: 2
Czas przygotowania: ok. 40 minut
Potrzebne narzędzia: miska, tarka o średnich oczkach, sitko – opcjonalnie, naczynie żaroodporne z powłoką nieprzywieralną, piekarnik

Składniki:
– 1 kg ziemniaków
– 1,5 łyżeczki soli
– 0,5 łyżeczki mielonego pieprzu
– ok. 4 łyżek oleju roślinnego (np. rzepakowy)
– 1 cebula

Przygotowanie:
Obierz ziemniaki i umyj je. Cebulę obierz i pokrój w ćwiartki. Następnie zetrzyj ziemniaki i cebulę na tarce o średnich oczkach (tak aby z ziemniaków zrobiły się niteczki, a nie pulpa. Jeżeli nie używasz malaksera, zamiast trzeć cebulę możesz ją zmiksować blenderem). Następnie odsącz ziemniaki z soku. Do ziemniaków dodaj sól i pieprz, dokładnie wymieszaj. W naczyniu żaroodpornym rozprowadzić cienką warstwę oleju (1 lub maksymalnie 2 łyżki). Natłuść ręce (dodatkowym olejem) i z powstałej masy uformuj placki, odciskając nadmiar płynu (bardzo ważne!). Ułóż w naczyniu żaroodpornym. Każdy z placków z wierzchu posmaruj delikatnie olejem. Piecz w trybie grzałek ok 20 minut w 200-220 stopniach Celsjusza (w zależności od mocy Twojego piekarnika). W połowie pieczenia przewróć szpatułką placki na drugą stronę. Na koniec placki powinny być złote i chrupiące z zewnątrz oraz mięciutkie w środku.

 1 porcja placków ziemniaczanych 
Wartość energetyczna584,3kcal
Węglowodany ogółem92,76g
– w tym cukry proste6,23g
Tłuszcze20,5g
Białko10,9g
Błonnik 11,6g
Inne
WW8,2 
WBT2,3 
ŁG62,3 

Powiązane wpisy

2 Komentarze

    • Asia, Talerz na Diecie

      Super. Polecam! Długo szukałam sposobu, ale teraz nie wyobrażam sobie innych placków. Podziel się potem wrażeniami! Pozdrawiam 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *