Menu Zamknij

Owsianka z brzoskwinią i bananem z dodatkiem dżemu porzeczkowego

Owsianka z brzoskwinią i bananem z dodatkiem dżemu porzeczkowego

Owsianka to takie modelowe śniadanie.

Myślisz śniadanie – myślisz owsianka, opcjonalnie jajecznica lub płatki z mlekiem. Niektórym owsianka przypomina o koszmarze dziecięcych poranków, a drudzy daliby się za nią pokroić. Nie można jednak zaprzeczyć, że płatki owsiane to zdecydowanie pożądany składnik codziennej diety, a możliwości owsiankowe i wielość opcji przyrządzenia sprawiają, że łatwo jest wkomponować je w jadłospis.

Na moim stole owsianka pojawia się często. Ja wybieram płatki owsiane bezglutenowe, a druga połówka raczy się szerokim wyborem płatków owsianych górskich, czasem błyskawicznych, a innym razem miesza je z płatkami jaglanymi lub musli, tworząc ekstra śniadaniową mieszankę.

Dziś zapraszam Was na owsiankę z owocami, nasionami i dżemem porzeczkowym domowej roboty.

Dżem Mama wyczarowała ze zebranych m.in przeze mnie owoców (no dobra… nie wiem czy z moich zbiorów by na ten słoik wystarczyło, ale reszta rodziny się do mojego słoika dorzuciła :D). No to do dzieła! 🙂

Ilość porcji: 1
Czas przygotowania: 5 minut

Składniki:
– 50 g płatków owsianych (górskie lub bezglutenowe)
– 1 brzoskwinia (ok. 100 g)
– 1 mały banan (80 g)
– 10 g migdałów
– 10 g pestek z słonecznika
– 300 ml wody, mleka lub napoju roślinnego

Przygotowanie:
Płatki ugotować na 300 ml wody lub mleka. Brzoskwinię umyć i pokroić w kosteczkę. Banana pokroić w plasterki. Do miseczki wlać ugotowane płatki, pokrojone owoce, posypać nasionami, a wierzch udekorować łyżeczką dżemu porzeczkowego.

Dzisiaj w tabelce zestawiłam dla Ciebie więcej parametrów, aby pokazać Ci jaka różnica w wartościach odżywczych oraz zawartości niektórych minerałów wynika z tego, na czym tę owsiankę ugotujemy.

 Owsianka na wodzieOwsianka na mleku krowim 
Wartość energetyczna441,0591,0kcal
Węglowodany ogółem74,189,0g
Tłuszcze14,420,3g
Białko12,222,0g
Błonnik 9,79,7g
Składniki mineralne
Sód4,3145,3mg
Wapń72,2432,2mg
Potas840,01259,6mg
Inne
ŁG31,336,0 

Śniadanie nie polecane osobom zmagającym się z insulinoopornością oraz osobom chorującym na cukrzycę.

Podoba Ci się przepis?
Udostępnij lub daj znać w komentarzu! 🙂

Owsianka z brzoskwinią i bananem z dodatkiem dżemu porzeczkowego
Owsianka z brzoskwinią i bananem z dodatkiem dżemu porzeczkowego

Powiązane wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *