Menu Zamknij

Puree z dyni

|BEZ GLUTENU | BEZ MLEKA | BEZ JAJEK | WEGETARIAŃSKIE | WEGAŃSKIE |

Dynia to warzywo o specyficznym, słodkawym smaku i niesamowitych możliwościach. Jako puree może stanowić składnik wzbogacający smak potraw, ale przy tym będący w tle, niedominujący. Przy okazji dodatek puree nadaje ciekawy, pomarańczowy odcień wypiekom. Bogata w potas oraz węglowodany.
Nie zalecana osobom mającym problem z gospodarką węglowodanową.

Potrzebne narzędzia: piekarnik, blender, nóż
Ilość porcji: ok. 500 g puree

Składniki:
– 1 dynia piżmowa lub inna (do wypieków nadaje się również hokkaido)

Przygotowanie:
Dynię pokrój na ćwiartki, obierz ze skórki (wyjątkiem jest hokkaido, którą można zapiekać razem ze skórką po uprzednim oczyszczeniu), pozbądź się miękkiego środka z pestkami i pokrój dynię na małe, równe kawałeczki. Najlepiej o bokach ok. 3x3x1,5cm. Rozłóż kawałeczki na blasze do pieczenia wyłożonej papierem (należy uważać na to, aby dynia się za bardzo nie przypiekła!) lub w naczyniu żaroodpornym wyłożonym papierem i piecz (w naczyniu pod przykryciem) przez około 30-50 minut w temperaturze 180 stopni Celsjusza, aż będzie można bez problemu nabić kawałki na widelec. Następnie odłóż do ostudzenia i zblenduj na gładką masę. Tak przygotowane puree może stanowić bazę dla innych potraw. Nadaje się również do zamrożenia. Z 1 dyni piżmowej otrzymamy ok. 500 g puree (w zależności od wielkości wyjściowej)

 Całość
(z kawałków dyni o masie 1000g)
 
Wartość energetyczna260kcal
Węglowodany ogółem65g
Cukry proste27,6g
Tłuszcze1g
Białko10g
Phe0,32g
Błonnik20g
Potas3400mg
ŁG48,75 

A już wkrótce przepisy z zastosowaniem puree z dyni!

Powiązane wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *